DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMA

Sınıflarımızda Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında öğretmen tarafından seçilen bir kitap uygun okuma yöntemi ile okundu. Okunan kitabın ardından her çocuğa bir A4 kâğıdı verildi. Okunan kitapta her çocuğun anlamını bilmediği bir kelimeyi söylemesi istendi. Ardından çocuklara bu kelimenin anlamının ne olabileceğini düşünmeleri ve kâğıdın solundaki alana çizmeleri istendi.Bilinmeyen kelimelerin anlamı çocuklara tek tek açıklandı ve kâğıdın sağ tarafına kelimenin gerçek anlamının resmini çizmesi istenidi.Üzerine sohbet edilidi.

Tüm sınıfın etkin katılımıyla bilinmeyen kelimelere yönelik kelime kartları hazırlandı.

Öğretmen tarafından seçilen bir kitap uygun okuma yöntemi ile okundu. Kitabın tamamı okunmadan öğretmen uygun bir yerde kitabı sonlandırdı ve çocuklar tarafından devam ettirmeleri istendi.Bu yöntem uygulanırken çocuğun söz dizimi kurallarına uygun olarak ve dil bilgisi yapılarını kullanarak cümle kurması teşvik edildi.Hazırlanan kartlar ile Düşün-Bul, Uyaklı Kelime Söyle, Eş/Zıt Anlamlı Kelimeyi Söyle etkinliklerinden uygun olanları uygulandı.


29-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi